Συνηθισμένες ανακρίβειες που λέγονται για το Android

android mistakes

Είναι αρκετά πιθανό σε κάποια φάση να έχετε διαβάσει κάποια ανακρίβεια για το Android, όπως το ότι "δεν μπορεί να διαχειριστεί πολλούς πυρήνες" ή ότι "η ανάπτυξη εφαρμογών είναι δυσκολότερη από άλλες πλατφόρμες εξ' αιτίας του fragmentation."

Δεν ισχυρίζομαι ότι το Android είναι τέλειο, αλλά τα παραπάνω αποτελούν σίγουρα ανακρίβειες.

Android και πολλοί πυρήνες στον επεξεργαστή

Πλήρης υποστήριξη για πολλούς πυρήνες στον επεξεργαστή υπάρχει από το Android 3.2 και έπειτα. Συνοπτικά κάτι τέτοιο σημαίνει ότι ακόμα και single-threaded εφαρμογές επωφελούνται απ' αυτούς.

Για παράδειγμα σε μία Single-Threaded εφαρμογή, ο Media Server, η σχεδίαση του UI, και ο Garbage Collector μπορούν να τρέξουν σε διαφορετικούς πυρήνες.

Φυσικά κάποιος developer μπορεί να "βελτιώσει" την εφαρμογή του ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους πολλούς πυρήνες, κάνοντας τις ενέργεις που εκτελούνται παράλληλα να τρέχουν σε διαφορετικά threads.

Το αν κάποιος developer επιλέξει (ή όχι) να το κάνει, εξαρτάται από τις γνώσεις του, την πολυπλοκότητα της εφαρμογής του και το χρόνο που θέλει να διαθέσει.

Το να κάνει κάποιος την πολύ απλή εφαρμογή που έχει φτιάξει, Multi-Threaded, είναι "άχρηστο", καθότι το όφελος από κάτι τέτοιο θα είναι μηδαμινό. Επίσης αν ο χρήστης χρειάζεται να τρέχει μόνο απλές εφαρμογές, δεν χρειάζεται να αγοράσει τετραπύρηνες συσκευές.

Αντίθετα το να φτιαχτεί ένα παιχνίδι, στο οποίο π.χ. ο ήχος τρέχει σε διαφορετικό "thread" απ ότι η Engine ή το UI rendering, είναι απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του.

  • multi-cores-android

 

Ανάπτυξη εφαρμογών στο Android και fragmentation

Μία ακόμα ανακρίβεια που λέγεται συχνά, είναι ότι η ανάπτυξη εφαρμογών στο Android είναι "πιο δύσκολη", εξ' αιτίας του Fragmentation.

Είναι σαφές ότι οι πολλές διαφορετικές εκδόσεις Android, και τα διαφορετικά density pixels των συσκευών που κυκλοφορούν προσθέτουν δουλειά σε έναν developer.

Παρ' όλα αυτά ένας developer όταν φτιάχνει μία εφαρμογή αντιμετoπίζει πλήθος προβλημάτων και προκλήσεων, και το fragmentation σίγουρα δεν είναι το πιο σημαντικό του πρόβλημα.

Περιορισμούς και προκλήσεις έχουν όλες οι Mobile πλατφόρμες (iOS, WP, BB10 κτλ), οπότε το να αναφέρεται το Fragmentation ως "απαγορευτικό" πρόβλημα όπως συχνά γίνεται, είναι λάθος.

  • android-fragmentation

 

Κάντε Like το GreeceAndroid.gr στο Facebook!

Γίνετε μέλος της Ελληνική Κοινότητας του Android στο G+

aByte